Futsal valmentajakoulutus

kuva_kaavio_futsalvalmentajapolku_2015.jpg

KUVA. Suomen Palloliiton futsalvalmentajapolku

Futsalvalmentajakoulutus

Lasten futsalvalmentajakoulutus on osa Palloliiton jalkapallovalmentajapolkua (E- ja D-taso), koska samoja asioita opetetaan samoilla tavoitteilla sekä jalkapallossa että futsalissa. Haluamme alykkäitä, taitavia ja luovia palloilijoita.

C-tason futsalvalmentajakoulutuksen tavoitteena on antaa valmiudet futsaljoukkueiden ja erityisesti nuorten futsalpelaajien valmentamiseen ja johtamiseen. Lajisisällöllisesti koulutus painottuu futsalpelaajien henkilökohtaisten teknisten ja taktisten taitojen sekä 2-3 pelaajan yhteistyötaitojen kehittämiseen. Lisäksi koulutuksessa perehdytään futsaljoukkueen hyökkäys- ja puolustuspelaamisen, mukaan lukien erikoistilannepelaamisen, perusteisiin. C-kurssin hyväksytty suorittaminen antaa myös valmiudet hakeutua SPL:n valtakunnallisesti järjestämään UEFA Futsal B -valmentajakoulutukseen, jonka läpikäymistä SPL tullee lähivuosina edellyttämään kaikilta liiton sarjoissa kilpailevien joukkueiden valmentajilta (ks. kuva).

C-TASON FUTSALVALMENTAJAKURSSI (30 h)

Antaa valmiudet futsalpelaajien ja -joukkueiden valmentamiseen ja johtamiseen. Lajisisällöllisesti kurssi painottuu futsalpelaajien henkilökohtaisten teknisten ja taktisten taitojen sekä 2-3 pelaajan yhteistyötaitojen kehittämiseen. Lisäksi kurssilla perehdytään futsaljoukkueen hyökkäys- ja puolustuspelaamisen, mukaan lukien erikoistilannepelaamisen, perusteisiin. Kurssilaiselta edellytetään etätehtävien ja valmennusosaamista arvioivan näyttökokeen suorittamista kurssin läpäisemiseksi. Kurssin hyväksytty suorittaminen antaa myös valmiudet hakeutua SPL:n valtakunnallisesti järjestämään UEFA Futsal B -valmentajakoulutukseen.

Kurssille valittavien riittävien esitietojen varmistamiseksi valmentajalla tulee olla D-tason valmentajakoulutus suoritettuna. Jos kurssi on kesken, tai juuri alkamassa, niin seurasta kannattaa olla yhteydessä piiriin.

Futsal C-kurssi 2017-2018, tarkempi aikataulu ja ohjelma kesän ja syksyn aikana.

1. lähijakso
2. etäjakso omassa joukkueessa
3. lähijakso
4. etäjakso omassa joukkueessa
5. lähijakso
6. näyttökoe omassa valmennusympäristössä

Futsal C-kurssi 2016-2017

1. lähijakso la 5.-su 6.11. Vuores, Tampereen piirin alueella
2. etäjakso omassa joukkueessa
3. lähijakso ti 29.11. Halikko n. klo 17-21
4. etäjakso omassa joukkueessa
5. lähijakso Tammi- helmikuussa arki-iltana Länsi-Suomen piirin alueella n.klo 17-22
6. näyttökoe omassa valmennusympäristössä

Lisätietoja Länsi-Suomen piirin valmennuskoulutuspäällikkö Ari Kerviseltä tai  nuorisopäällikkö Jarno Haanpäältä.